fbpx Konkurencja sprawia cuda | Strzelec Opolski

Konkurencja sprawia cuda

Konkurencja sprawia cuda

Artykuły : 
Numer wydania: 
Prezesi PKS-u przez lata nie mogli obniżyć cen biletów, bo było to nieopłacalne. Pojawiła się konkurencja i strzelecki PKS może przejechać 17 kilometrów za 10 groszy!

W jaki sposób PKS w Strzelcach wylicza ceny biletów? - pyta pani Dagmara, nasza Czytelniczka, która przesłała nam zdjęcie dwóch biletów autobusowych. Jeden kupiła w autobusie kursującym na trasie Kadłub-Strzelce, drugi na trasie Strzelce-Opole.

- Różnica w kilometrach podanych na bilecie jest ogromna - 17 kilometrów. Różnica w cenach za bilet wynosi jedynie 10 groszy. Jak można przejechać autobusem 17 km za 10groszy? - pyta.

- Mamy wolny rynek, na różnych trasach stosujemy różne zniżki i promocje - mówi Aleksander Patoła, prezes strzeleckiego PKS-u. - Tak jest właśnie na trasie Strzelce-Opole, stąd różnica w cenie za przejechany kilometr, który wyliczyła pasażerka. Obecnie ceny biletów ustalamy osobno na każdą trasę, tam, gdzie jeździ dużo pasażerów, jest taniej.

POS

Komentarze

Portret użytkownika gg
Wysłane przez gg w 3 Wrzesień, 2013 - 19:10

Co do wolnego rynku jako tako można się zgodzić, niech sobie ustalają cenę na jaką chcą. Problem polega na tym że autobusy które kursują (głównie dowożą młodzież do i ze szkoły) jeżdżą pełne po brzegi(o ile to nie jest zbyt delikatne słowo), więc argument o ilości pasażerów jest tutaj nietrafiony. Owszem, są kursy np. wieczorne kiedy autobus jedzie prawie pusty - wtedy należy takie połączenia zlikwidować.

Jeśli będzie potrzeba to ludzie się zorganizują, może powstanie nowy przewoźnik, może inny istniejący zainteresuje się trasą.

Portret użytkownika jafra
Wysłane przez jafra w 8 Wrzesień, 2013 - 09:29

Jest jeszcze jeden sposób, o którym tu już pisałem. Na te "nierentowne" trasy trzeba wpuścić innego przewoźnika, ale nie w taki sposób jakby chciał pan prezes, czyli jak ktoś chce,to nie sobie to bierze na zasadach rynkowych i zobaczymy czy to wytrzyma. Niech te trasy są do wzięcia na takich samych zasadach, jakie ma w tej chwili PKS, a więc z dotacjami od burmistów i wójtów. Wtedy dopiero zobaczylibyśmy, po ile by były bilety na krótkich trasach, bo inni przewoźnicy już teraz nie mogą przesuwać środków pomiędzy trasami trasami z dotacją i bez dotacji. Oni muszą jeździć i utrzymaywać tabor bez pomocy samorządowej. Nie mają też za właściciela dobrego wujka, który podrzuci czasem trochę gtówki, albo dogada się z innymi dobrymi wujkami o jakąś dopłatę do biletów.
Przypomnę, PKS w rękach powiatowych oprócz zrarabiania pieniędzy miał wypełniać misją społeczną. Miał nie dopuścić do do zerwania więzi mniej zamożnych mieszkańców wsi ze Strzelcami i organizować dojazd dzieci do szkół. Ciekawe jak waszym zdaniem wypełnia te zadania i jakimi sposobami? Nie wiem, czy likwidacja tras i pokrywanie strat na długich przejazdach z pieniędzy społecznych jest najlepszą wizytówką firmy.

Portret użytkownika romek
Wysłane przez romek (niezweryfikowany) w 10 Wrzesień, 2013 - 11:56

jaki prezes takie zarządzanie co wy chcecie od tego kumunistycznego kacyka tak go partia wykrztałciła siedzieć i urzędować byle kasa się zgadza

Odpowiedz