fbpx Inwestorów przybywa, reklam też | Strzelec Opolski

Inwestorów przybywa, reklam też

Inwestorów przybywa, reklam też

Artykuły : 
Numer wydania: 

Pięciu nowych inwestorów jest zainteresowanych zakupem ziemi w strefie gospodarczej gminy Ujazd. Jeden z nich chce wybudować stację paliw z punktem gastronomicznym, ale swoją decyzję o wyborze miejsca inwestycji uzależnia od wybudowania ronda w obrębie drogi wojewódzkiej w Olszowej. Na razie nie jest pewne, czy Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu znajdzie pieniądze na rondo. Jeśli tak, to powstanie ono naprzeciwko zjazdu z autostrady. Istniejący obecnie wjazd do strefy ma pozostać niezmieniony.

Niedawno radny powiatowy Hubert Ibrom zainteresował radnych gminy Ujazd tematem reklam znajdujących się przy tym wjeździe.

- Jest ich dużo i są kolorowe. Wygląda to jak na cygańskim weselu - mówił.

Przesłał też do gminy oficjalny wniosek w sprawie reklam. Napisał w nim między innymi:

Obecnie reklamy firm, które rzeczywiście są zlokalizowane na terenie strefy, są „zagłuszane” przez reklamy innych firm. Wszystkie reklamy znajdują się w tych samych miejscach, co uniemożliwia ich skuteczny odbiór. Nie jestem przeciwnikiem reklam i uważam to za jeden z najważniejszych czynników promocji firm, ale też mija się z celem reklamowanie się w sposób nieuporządkowany, na zasadzie „gdzie mi się podoba”.

Uważam, że można by rozważyć wprowadzenie jednolitego wzoru oznaczenia firm ze strefy oraz wyznaczyć jedno miejsce (lub miejsca), gdzie pozostałe firmy mogłyby umieścić reklamy. W ten sposób klienci firm ze strefy, jak również przewoźnicy w łatwy sposób znaleźliby docelową firmę, zaś wszystkie inne reklamy byłyby dostępne w wyznaczonych miejscach. [...]

Naturalnie to jest tylko sugestia, którą należy przedyskutować z przedstawicielami firm zlokalizowanych na terenie strefy oraz innymi przedsiębiorcami chcącymi się w niej reklamować - zaznaczył radny Ibrom.

Zdaniem burmistrza Tadeusz Kaucha, uporządkowanie reklam w SAG jest zasadne. Podobnie jak zrobiono na Rynku w Ujeździe.

- Gmina w 2015 r. współpracowała z agencją wydawniczą z Zabrza, która ustawiła tablicę informacyjną na Rynku w Ujeździe. Gmina nie poniosła żadnych kosztów wykonania i ustawienia tablicy - informuje burmistrz.

Przedstawiciel agencji prowadził rozmowy z firmami, przedkładając im list polecający od burmistrza. W rezultacie to reklamodawcy (reklamujące się na tablicy firmy) ponieśli koszty związane z ustawieniem tablicy.

- Podobna tablica miała powstać w strefie gospodarczej - mówi burmistrz. - W związku z chorobą współwłaściciela agencji nie została ona jednak ustawiona. W tym roku nawiążemy współpracę z firmą o podobnym profilu i tablica na podobnych zasadach zostanie ustawiona w strefie - zapowiada.

Radny Hubert Ibrom zaproponował też, by firmom znajdującym się w strefie gospodarczej podpowiedzieć, aby zadbały o swój wizerunek na mapach Google. Dzięki temu łatwiej będzie do nich trafić oraz zobaczyć, jak się prezentują.

- To jest darmowa usługa, która znacznie ułatwia uzyskanie informacji o firmach (m.in. o godzinach otwarcia, numerze telefonu, można nawet zobaczyć, jak firma wygląda od środka) - zachęca radny powiatowy.

- Umieszczać informacje na mapach Google może każdy, kto założy sobie konto na Google - informuje Marek Mika, regionalny moderator map Google oraz rekomendowany fotograf Google. - Można to zrobić na kilka sposobów. Między innymi za pomocą narzędzia o nazwie Google Moja Firma. W takim przypadku firma będzie miała pełną kontrolę nad swoim wpisem na mapach - dodaje.

JK

W wydaniu papierowym przeczytasz także: 
Wspólne inwestycje
Młodzi po niemiecku
W bajkowym sadzie
Znów darmowe jabłka!
Wszystkiego najlepszego!
Majowy koncert
Roczek Mariny

Odpowiedz