fbpx Gigant remontuje tory | Strzelec Opolski

Gigant remontuje tory

Gigant remontuje tory

Artykuły : 
Numer wydania: 
Trwa remont linii kolejowej 132 pomiędzy Opolem a Błotnicą Strzelecką. Na torach pojawiły się ekipy remontowe oraz gigantyczne pociągi-maszyny, które wymieniają podkłady i tory oraz czyszczą kamienie na torowiskach. To, co ludzie musieliby robić przez kilka miesięcy, maszyny wykonają w kilka tygodni.

Mniejsza maszyna, która w minionym tygodniu pracowała na trasie pomiędzy Błotnicą a Strzelcami, wymienia podkłady z drewnianych na betonowe i jednocześnie układa na nich szyny. Druga, znacznie od niej większa, odpowiada za czyszczenie kamieni na torowisku. Ten 165-metrowy gigant podnosi torowisko, czyści tłuczeń, po czym usypuje go ponownie. Jak tłumaczą kolejarze, to konieczne zabiegi. Z kamieni trzeba usunąć smary, pył i piasek, które nagromadziły się na torowiskach przez lata. Ten oblepiający kamienie brud powoduje, że torowisko jest mniej stabilne i gorzej odprowadza wodę. Prezesi PKP chwalą sobie tego giganta - maszyna jest znacznie bardziej wydajna niż ludzie. W ciągu dniówki, czyli przez 16 godzin, jest w stanie oczyścić kilometr torowiska, a do jej obsługi potrzeba ledwie 10 osób.

- Po remoncie, gdy torowisko będzie oczyszczone, ułożone zostaną nowe podkłady i szyny, wzrośnie komfort podróży na tym odcinku - zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK. - Zniknie charakterystyczny stukot kół na torach, poza tym pociągi osobowe będą mogły jechać z prędkością 120 km/h. Towarowe pojadą wolniej, ale za to zwiększy się ich maksymalne obciążenie.

Remont 35 km linii kolejowej trwać będzie do końca 2014 roku. Kosztować ma 251 mln złotych, z czego 204 da Unia Europejska.Poza torowiskami obejmie on również perony (przystosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz podróżujących z dziećmi w wózkach) oraz posterunki ruchu i przejazdy. Największą zmianą będzie ta na ul. Kolejowej w Strzelcach, skąd zniknie budka dróżnika. Po remoncie ten przejazd będzie w pełni zautomatyzowany. Generalny remont przejdzie też wiadukt kolejowy na ul. 1 Maja w Strzelcach.

Jak zwrócili uwagę Czytelnicy, przy okazji remontu torów kolejarze zasypali kamieniem część boiska w Warmątowicach.

- Wcześniej wykonujący remont pytali o zgodę - mówi Krystyna Kocur, sołtyska Warmątowic. - Dostali ją pod warunkiem, że po zakończeniu prac dokładnie teren posprzątają.

POS

Komentarze

Portret użytkownika czytelnikPiotr P
Wysłane przez czytelnikPiotr P (niezweryfikowany) w 3 Wrzesień, 2013 - 11:11

i co takiego straszne taka sama maszyna remontowała tory na odcinku fosowskie opole i bylo cicho a teraz wielka wrzawa czyżby sie skończyły tematy

Portret użytkownika czytelnik_znający_temat
Wysłane przez czytelnik_znają... (niezweryfikowany) w 3 Wrzesień, 2013 - 12:56

10 obsługujących maszynę a na ich 20 w biurze i to ma uzasadniony sens ekonomiczny :) Patrząc przez pryzmat tej firmy nie dziwię się już że np. kilometr wybudowanej autostrady w Polsce jest droższy jak w Niemczech :) a " przyglądam " się jej prawie codziennie ;)

Portret użytkownika czytelnik
Wysłane przez czytelnik (niezweryfikowany) w 3 Wrzesień, 2013 - 13:14

czy ktoś pokusił się o wyliczenie ile będzie kosztował 1km tej cudownie lśniącej drogi? 251ml pln podzielić na 35 km...hmmm to daje nam 71,500ml na 1 km. A ktoś z poprzedniego komentarza dziwi się? Tych dwudziestu nad robolami zgarnia większość, ale to "warszawiacy" więc oni przyzwyczajeni są do WYSOKICH stawek, do tego mieszkanko firmowe, obiadki, żyć nie umierać:)

Portret użytkownika czytelnik
Wysłane przez czytelnik (niezweryfikowany) w 5 Wrzesień, 2013 - 10:14

251ml pln podzielić na 35 km...hmmm to daje nam 7,171 mln (a nie 71,500ml!) na 1 km. Też dużo, ale na fakturze robi różnicę.
Rzeczywiście ludzie dzielą sie na tych, którzy nadają się do biura (potrafią obsłużyć kalkulator) i na tych, co najwyżej mogą podkłady kolejowe dźwigać.

Portret użytkownika czytelnik
Wysłane przez czytelnik (niezweryfikowany) w 5 Wrzesień, 2013 - 14:51

Są czytelniku jeszcze ludzie, którzy tylko oprócz używania kalkulatora jak ty, używają jeszcze głowy i wiedzą o czym piszą. Po pierwsze same tory mają przynajmniej 70 km, bo są na tej trasie dwa osobne tory. Ponadto jest napisane, że w skład wydatków wchodzą również remonty peronów, posterunków ruchu i przejazdów.

Odpowiedz